zaterdag 5 juli 2014

kids * minnie mouse

Turnwedstrijd...
De laatste springwedstrijd van het jaar voor Ymke.
Ze noemden zichzelf de miny's!
Met als yell:
De M van Maike
de I van Ilse
de N van Nora
de Y van Ymke...
de Miny's!

Een van de moeders mailde de vraag wie een tule rokje wilde naaien.
Dat deed ik op de meest makkelijke manier:
Een breed elastiek.
Een strook stof van 140 cm breed en 25 cm lang.
Een strook rode tule van 140 breed en 35 cm lang.
De onder en bovenkant van de stof lockte ik af.
De zijkanten van het elastiek, de tule en stof lockte ik vast (los van elkaar).
Daarna de tule en stof op elkaar leggen, de bovenkant rimpelen, iets breder dan het elastiek.
Elastiek iets uittrekken en stof met tule aan het elastiek naaien.



 De oren wilden we eerst bestellen maar ineens zag ik op internet een idee met schoudervullingen.
Van zwart elastiek maakte ik een haarband.
 Daarop iets gerimpeld de schoudervullingen met naald en draad bevestigd.
Vervolgens een rechthoekige strook stof opgevuld en in het midden met een strook stof aangetrokken...de strik. Deze met een paar steekjes vastgezet.

Nog een gehaakte voetversiering en de wedstrijd kon beginnen!
Bij de action vond ik de shirtjes voor 69 cent.
Al met al hadden ze nu een outfit voor 7,50.


 Ze werden tweede en wonnen de originaliteitsprijs...hoe leuk is dat!

Fijn weekend!








1 opmerking:

  1. Superleuk gedaan! Meiden om trots op te zijn!
    Fijne weekend!

    BeantwoordenVerwijderen