donderdag 17 juli 2014

crochet * fleshoesje bloem

Pluk een roos...

 
Dit hoesje is een variant op het hoesje wat ik eerder haakte.
Ik gebruikte 1 kleur voor het hoesje maar haakte dit wel
op de tapestry manier omdat het dan steviger is.
Voor wie deze manier van haken nog moeilijk vindt
is dit een ideale manier om te oefenen
 omdat je nog niet hoeft te wisselen van kleur.
 
 
 
 Het patroon van de bloem komt van lalylala vandaan.
Ik bestelde daar een patroon (zodra die klaar is laat ik hem zien)
en op de site stond een gratis variant met dit borduurpatroon.
De bloem heb ik een halve slag gedraaid anders paste hij niet op het hoesje.
En het bloemblaadje wat bovenaan zat heb ik naar rechts verplaatst.
 
Dit hoesje haak je op dezelfde manier als hier (klik).
Verder haak je 30 toeren omhoog,
dan een toer met 2 halve stokjes, 1 losse, 1 vaste overslaan.
En als laatste nog een toer met vasten.
Op internet zijn veel leuke borduurpatronen te vinden.
 
Haakse!
 

 

 

1 opmerking: