dinsdag 1 juli 2014

crochet * fleshoesjes vervolg

Nog meer hoesjes...

Tot nu toe werkt het super, de kids slepen de flesjes overal mee naartoe!
Dus ik haak vrolijk verder...
 
 ... 1 voor onze vakantie-rugtas ...
 
 
 ...voor vriendjes en vriendinnetjes...
 (waarbij Ymke die van haar ruilde voor deze roze met gele hoes.)
 
 Het hoesje haak je zo (klik).
En voor het ruitje:
Zodra je 50 vasten voor de onderkant hebt ga je verder met het ruitje:
Haak 5 donkergroene, 5 lichtgroene.
Dit 4 toeren herhalen.
Vervolgens verder gaan met 5 lichtgroene, 5 witte.
Dit weer 4 toeren herhalen.
Bovenkant 3 toeren vasten,
1 toer met: 2 halve stokjes, 1 losse, 1 overslaan.
Als laatste nog 1 rij vasten.
Touwtje of lint erdoor rijgen en band aan zijkanten bevestigen.
 


 Er zijn er bij mij nog een paar in de maak...
wordt vervolgd!
 

4 opmerkingen:

  1. je kan bijna een winkeltje beginnen zo leuk, ze zijn allemaal leuk:D

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk, ben er aan begonnen, maar vond het resultaat niet mooi genoeg en heb het weer uitgehaald. Misschien dat ik later met andere katoen nog een poging waag. Maar wat haak je verschrikkelijk snel...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi maria, Mij lukte het eerst ook niet, heb heel wat uit zitten halen...maar als het eenmaal lukt is het super leuk om te doen! Hopelijk lukt het met ander katoen wel bij je! Haakse!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Anneke,
    wat een vrolijke hoesjes! Ik heb een vraagje. Als je bijvoorbeeld 3 kleuren in het patroon hebt zitten, neem je dat 3 kleuren mee of wissel je elke keer een kleur?

    BeantwoordenVerwijderen