maandag 30 maart 2015

crochet * slaapkamer Silke

Droom fijn lief prinsesje...

Silke haar kamertje is zo goed als klaar.
Ik heb nog een paar dingetjes in m'n hoofd zitten
maar dat komt vanzelf wel een keer.
De laatste weken ben ik alles aan het wegdoen wat we niet meer nodig hebben.
Daarom wilde ik eerst van alles uit huis gebruiken voor ik nieuwe dingen zou kopen.
Omdat Silke een duidelijke voorkeur voor groen heeft kocht ik nog wel een klein potje groen.
De andere kleuren zijn restjes van de andere slaapkamers.
 De muur was al roze omdat Ymke (ons roze meisje) er eerst sliep.
Op de plek waar wat beschadigingen zaten op de muur plakte ik wat
grappige platen. Ik plakte de platen op de muur met maskingtape.
 Het tafeltje verfde ik jaren geleden wit.
De roze letters met sjablonen en roze verf.
Omdat het blad behoorlijk wat stiftstrepen had verfde ik deze geel.
De stoeltjes hebben zo'n beetje alle kleuren al gehad.
Het poppenbedje is nog van mezelf geweest.
 Het poppendekentje startte ik hier (klik).
 Het tafeltje komt bij de action vandaan.
De doily haakte ik om het blad heen zodat het er beter op blijft zitten.
 Om de plank wat op te vrolijken een randje maskingtape.
Dit zette ik met een beetje lijm vast anders komt het er steeds vanaf.
 Het paard maakte ik hier (klik)
De kinderen spelen er heel veel mee.
Het dekbedovertrekje was ooit van Tjerk.
Het fleeceplaid is te koop bij de wibra.
 Het grappige is dat ik pas tijdens het verfproces doorkreeg dat Suus&Saartje
dezelfde kleuren hebben!
Ik maakte hen hier (klik).
Ze liggen altijd knus bij Silke in bed.
 De paddestoelen komen bij de xenos vandaan.
Jammer genoeg waren er geen roze meer dus mochten jullie hem
nog ergens tegenkomen dan hoor ik het graag ;-)
 Deze olifant van Anne-Claire Petit kocht ik toen Tjerk een baby was.
Het leek me toen zo gaaf om dat ook te kunnen en te gaan haken...
 Poppenmutsje maakte ik hier (klik) voor Silke zelf en later een kleine voor pop.
Het poppenkussentje maakte nichtje Sophie (7 jaar) voor Silke.
 Geen idee hoe we ooit aan dit portemonneetje zijn gekomen maar hij blijft leuk...
Fijne dag!

4 opmerkingen:

  1. Vrolijke bonte boel ! Weer heel anders dan by Ymke toen! Toen hadden we de rood wit roze fase :-) Errrrig leuk!!' X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ziet het er allemaal gezellig uit WAUW WAUW WAUW SUPER

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi, Really great effort. Everyone must read this article. Thanks for sharing.

    BeantwoordenVerwijderen