maandag 4 november 2013

crochet * kraagjes

Kraagjes haken

Afgelopen weekend haakte ik kraagjes. 


Omdat ik de smaak te pakken kreeg werden het er steeds meer...


Het patroon haalde ik hier vandaan.



Wat ik anders deed was dat ik de kraal aan het draad reeg voor ik begon.
Die schoof ik net zolang vooruit tot ik aan het eind van de ketting was. 
Dan haakte ik eromheen voor toer 1.
De kraal moet eigenlijk aan het eind met een losse draad vastgemaakt worden.
 Hoe ik het nu deed zit hij veel vaster en dat vind ik met een baby een veilig idee ;-)


Voor het babykraagje haakte ik een ketting van 67 lossen.
Voor m'n 5-jarige dochter 73 lossen.
En voor m'n 9-jarige dochter 79 lossen.


Bij het blauwe kraagje gebruikte ik zilvergaren. 
Leuk bij de maillot met zilveren sterren van de HEMA.












2 opmerkingen:

  1. Erg leuk, deze staan ook nog op mijn lijstje. Jouw versies zijn mooi geworden, leuk dat zilver erbij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zijn ze leuk! Lijkt me voor mezelf ook leuk om eens te proberen.

    BeantwoordenVerwijderen