vrijdag 12 april 2019

crochet * troostkonijn



Knuffelzacht...

Zachter dan zacht is konijn. Zodra je hem ziet wil je hem alleen nog maar vasthouden en aaien. Dit komt vooral door het prachtige zachte furry garen. Het furry garen haakt fijn en als er iets uitgehaald moet worden gaat dat ook heel soepel. Met soortgelijk garen is mijn ervaring dat dat met uithalen bijna niet te doen is dus dit garen is mijn grote favoriet! Het knuffelgehalte wordt extra versterkt door zijn afmeting van 55 cm lang. 
Het is een heerlijke knuffel om troost of geborgenheid te zoeken. Oudere kinderen die moeite hebben met in slaap komen doordat ze piekeren kunnen een briefje schrijven en in de rugtas stoppen. In zijn grote oren kunnen allemaal geheimpjes verteld worden. En hij is een avonturier dus hij gaat het liefst overal mee naartoe. 

 In het rugzakje kan onderstaand briefje gestopt worden:
Hoi, ik ben jouw troostkonijn
en ik wil er voor je zijn!
Misschien heb je verdriet
of weet je het even niet.
Fluister in mijn oor maar al je pijn
luisteren naar jou vind ik altijd fijn.
Mijn rugzak is er voor al je zorgen
schrijf het op en het is veilig opgeborgen.
Ben je voor het slapengaan nog boos?
Vertel in mijn oor iets leuks en slaap dan als een roos.
Ik vind je lief, je mag er zijn!
Dikke knuffel van je troostkonijn

Ons konijn gaat vast heel veel avonturen beleven, de kids willen hem het liefst overal mee naartoe nemen. En ik ben stiekem ook wel benieuwd wat ze allemaal in zijn rugzakje gaan stoppen want voor onderweg kan een speen of een gevonden schat (niet te groot ;-) er natuurlijk ook in gestopt worden. 
Het patroon maakte ik voor Craftkitchen en is hier (klik) gratis te downloaden.  

 -XXX- 




2 opmerkingen:

  1. Heerlijk konijn om vriendjes mee te worden. En fijn dat hij kinderen troost biedt met zijn rugzakje. Ik gun ieder kind zo'n zacht vriendje.

    Groetjes en fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, het konijntje is super leuk gemaakt! Ga het zelf binnenkort ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen