woensdag 9 augustus 2017

crochet * deken Streep

Stoere strepen...

Ties lag nog steeds in het kleine babykribje maar dat werd ineens toch wel heel erg klein. We hoopten dat we het op deze manier nog even vol konden houden in de keet maar we moesten toch aan een nieuw ledikant geloven. Nu liggen we nog knusser in de keet ;-) En hij ligt vervolgens klem bovenin zijn bedje met zijn hoofd links en voeten rechts zodat hij nog meer klem ligt dus hij had er zelf nog geen last van dat zijn kribje te klein werd. Maar hij was wel helemaal gelukkig met zijn nieuwe ledikant dat hij erin kon draaien en kruipen.


En met de winter voor de deur (je kunt niet vroeg genoeg beginnen) begon ik aan een dekentje voor hem.
Ties is zo'n lieve vrolijke baby. Hij is heel makkelijk. Het liefst zit hij bij mij in de draagdoek en dan kijkt hij zijn oogjes uit. We genieten zo van hem!
Ik kan het niet goed uitleggen maar ik kies altijd kleurtjes uit waarvan ik vind dat dat bij een van onze kids past (zolang ze zelf nog niet kunnen kiezen). Vraag me niet waarom ik juist die kleuren bij hem of haar vind passen maar het klopt gewoon...haha
Ties heeft een zacht karaktertje maar is ook stoer, geeft geen kik als hij zich stoot. Maar hij laat ook goed van zich horen als hij het er niet mee eens is. Het is zo leuk om te ontdekken welk karakter een baby heeft. In ieder geval leren we Ties steeds een beetje meer kennen en deze kleuren passen gewoon bij hem. Lieve kleuren met een beetje stoer en het geel voor de pit.
 
 Ik zette net zoveel lossen op als het ledikantje breed is. Daarna haakte ik de gerstekorrel (losse, vaste en in de volgende toer de vaste in de losse van de vorige toer). Een fijne steek die lekker snel haakt. Het garen is van Rico creative cotton aran. De wikkels liggen nog thuis en wij zitten heerlijk op de camping dus de kleuren komen later nog...
    
De deken haakte ik met haaknaald nr. 6 zodat het lekker soepel valt.

 
De rand haakte ik met haaknaald nr. 5 en vasten. De tweede toer haakte ik de tweede vaste steeds een steek door de een-na-laatste toer ipv de laatste toer van de deken.


  

 Foto's en laatste stukje deken maakte ik op de camping in Frankrijk.
#dekenStreep

 Fijne dag!
-XXX-

7 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend mooie deken!! Daar zal Ties veel plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig dekentje... en wat is Ties er blij mee... heerlijk ventje...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik jullie prachtige mannetje in zijn zonnig gele pakje zie genieten begrijp ik meteen dat je onwijs van hem geniet. En die deken die ziet er uit als een deken die heel veel gebruikt gaat worden. Is Ties eenmaal te klein voor het ledikant dan is het een prachtig speelkleed, een heerlijke deken om onder te kruipen op de bank en ga zo nog maar even door.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie deken!
    Prachtig ventje. Geniet ervan!
    Groet, Ilse (by-ik.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mag ik vragen welke kleurnummers u gebruikt hebt voor het haken van dit mooie deken??

    BeantwoordenVerwijderen