zondag 16 maart 2014

kids * poppen

Poppengoed...

Het huisje was klaar, alles zag er gezellig uit.
Totdat...
...ik de twee poppen in het oog kreeg.
Twee blote, zielige poppen.
Ze zaten stilletjes in een hoekje.
Ik probeerde er niet naar te kijken...
Op het moment heb ik helemaal geen zin in naaien.
En na het tafelzeil-dak van het huisje al helemaal niet meer.
(dat gleed maar weg onder de naaimachine)
Maar dit...nee...dit kon ik ook niet aanzien!
Dus ik zuchtte een keer heel diep...
kocht een paar vrolijke stofjes...
en begon...
 
 
Een mini-slinger voor in het huisje...
 
Eens slaapzakje...
 
 
 Met de belofte dat ik een nieuwe voor m'n meiden zou maken mocht ik een jurkje uit hun poppengarderobe (dat scheelde weer wat naaien ;-)
Toen een jongensbroekje....
en een matrasje...
en een dekentje...
Het dekentje is aan de ene kant een jongensdeken en aan de andere kant een meidendeken.
 
 
En toen...vond ik dat ik na al dat naaien wel even mocht haken.
Een onderbroek en mutsje voor meisje...
 
 
En een vestje voor jongen...
Dat had ik nog nooit gemaakt dus dat was leuk om te proberen.
(en gelukkig lukte het ;-)
 

 
De kleutertjes hebben de kleertjes nog niet gezien...
ze hadden al vrij toen pop en pop weer naar hun huisje teruggingen.
Hopelijk vallen ze in de smaak!
 
Deze pannenlappen en de taart waren ook voor school.


6 opmerkingen:

  1. Wat een gezelligheid voor de kleuters! Ziet er zo vrolijk uit, te gek! Werk jij zelf ook op die school?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hoi Anneke, Wat een gezellige en leuke blog zeg! Maar ik heb even een vraagje.. wil graag voor Emma haar verjaardag ff wat dingetjes haken voor de pop. en vind dit mutsje echt super met dat strikje. Ik zou graag een beschrijving hiervan hebben. Zo uit het hoofd lukt mij niet! ;-(
    Hoor graag van je! Groet Gera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Gera,
      Dank je wel! Het patroon: t1: haak 6 vasten in een crikel, t2: haak in elke vaste 2 stokjes, t3: haak in elk stokje 2 stokjes, t4: haak om en om in elk stokje 1 stokje, 2 stokjes, t5: 2 stokjes, 1 stokje, 1 stokje en zo verder, t 6: 3 stokjes in 1 vaste, 2 overslaan, 3 stokjes in 1 vaste..., t7-13 haak in elk gaat 3 stokjes, t 14: haak in elk stokje een vaste, t15: andere kleur haak vasten, t16, 17: vasten, t18: de kleur van het mutsje, haak vasten, t19: haak in elke vaste: 1 vaste, 1 vaste, 2 stokjes, 2 stokjes en zo verder. Haak voor het strikje 40 lossen en maak deze uiteinden aan elkaar vast. Haak 7 toeren in het rond. Wikkel wat draad in het midden van de strik en bevestig het aan het mutsje vast.
      Gaat het zo lukken? Zo niet...vraag maar raak! Laat je het resultaat nog zien? Haakse!

      Verwijderen
    2. Ps: ik gebruikte nu het poppenmutsje van mijn meiden om te zien hoe ik het ook alweer had gemaakt maar zie nu dat ik bij deze nog een rij met steeds 3 stokjes onder het 'strikkenbandje' heb. Dus dat kan je nog doen...zonder vind ik hem leuker ;-)

      Verwijderen
  3. Anneke,
    Ik ben op zoek naar een onderbroek voor de babyborn van mijn dochter. Heb je voor mij misschien het patroontje ? alvast bedankt voor je reactie !
    hartelijke groet,
    Marijke Vogel

    BeantwoordenVerwijderen